Bezorgen en retourneren
Bezorgen
Wij leveren tegen kostprijs binnen heel Nederland. U kunt er echter ook voor kiezen om de bestelling af te halen in onze winkel OOST Slaapcomfort (Zeeburgerpad 80-82, 1019 AD) in Amsterdam. (bij afgeprijsde artikelen en showroommodellen berekenen wij altijd aflever – en eventueel montagekosten).
OOST Slaapcomfort heeft vakkundige mensen in dienst voor het bezorgen en eventueel monteren. Dit heeft voordelen als:
- Snellere levertijden! (wij bellen u direct voor een afspraak als uw bestelling bij ons binnen is gekomen),
- Als er iets per ongeluk onjuist is geleverd door de fabrikant (onderdeel) kunnen wij vaak direct een oplossing bieden,
- Chauffeurs / monteurs met veel ervaring en die ECHT verstand hebben van het betreffende product, en zéér vakkundig plaatsen in uw slaapkamer.
- Wij kunnen onderweg op onze mensen een beroep doen om bij urgente (technische) problemen snel bij u langs te rijden.
- Wij leveren op afspraak (dagdeel 10-14 uur en van 14-18 uur) en eventueel ook na 18.00 uur zodat u overdag geen vrij hoeft te nemen of te wachten op de levering.
Retourneren
Wilt u uw webshopbestelling retourneren? Dan kunt u dit binnen 14 dagen*, na ontvangst van uw product, bij ons melden. Let op; heeft u uw bestelling in de winkel gekocht dan gelden hier andere voorwaarden. Informeer hiernaar eerst telefonisch of in de winkel.
Nb. niet alle producten kunnen namelijk *geretourneerd worden. Producten die speciaal op maat zijn gemaakt kunnen niet geretourneerd worden. Bijvoorbeeld producten die tot stand zijn gebracht a.h.v. maatvoering /stof- en/of kleurkeuze van de klant. De reden dat deze producten niet retour gestuurd mogen worden is het feit dat de producten pas gefabriceerd worden nadat de klant de stof(fen), kleur(en) en afmeting(en) heeft uitgekozen. Daarnaast kunnen hoofdkussens* en dekbedden* uit hygiënisch oogpunt niet retour worden genomen.
Graag uw webshopbestelling in de originele staat en in de originele verpakking. Houdt daarom dus de verpakking heel. Dus bekijk het product gerust zoals u in onze winkel ook zou doen. Als u uw webshopbestelling wilt retourneren willen we u vragen om de reden van retourneren zo duidelijk mogelijk bij ons aan te geven en dit binnen 14 dagen naar ons toe te sturen. U ontvangt dan een e-mail met hierin de instructies voor het retourneren van uw webshopbestelling.
Heeft u een vraag over het bezorgen en retourneren?
Bekijk hieronder ons meeste gestelde vragen.
Kan ik mijn bestelling retourneren (in de winkel)?
Aankoop in de winkel (consumentenkoop)
Als u iets heeft gekocht in een van onze winkels en u wilt dit retourneren, dan willen we u vragen om vooraf contact met de betreffende winkel op te nemen. Het is namelijk wettelijk niet verplicht om het gekochte zomaar retour te nemen, een tegoedbon te geven of geld terug te betalen. ‘Pacta sunt servanda’ – In Nederland in een winkel geldt: koop is koop (m.a.w. u heeft geen wettelijke bedenktijd bij aankoop in de winkel). De betreffende verkoopadviseur zal met de bedrijfsleiding bepalen of de reden van terugbrengen gegrond is en of er een tegoedbon wordt gegeven. (wij geven nooit geld retour) Nb. niet alle producten kunnen namelijk geretourneerd worden. Producten die speciaal op maat zijn gemaakt kunnen nooit geretourneerd worden. Bijvoorbeeld producten die tot stand zijn gebracht a.h.v. stof- en/of kleurkeuze van de klant of specifieke afmetingen. Ook producten die speciaal voor u zijn besteld, maar die u niet gebruikt, worden niet (zomaar) retour genomen. De reden dat een aantal producten niet retour gestuurd mogen worden is het feit dat de producten pas gefabriceerd worden nadat de klant de stof(fen), kleur(en) en afmeting(en) heeft uitgekozen. Daarnaast kunnen ‘hygiënische producten’ zoals o.a.: hoofdkussens en dekbedden uit hygiënisch oogpunt niet retour worden genomen. U zou het namelijk ook geen fijn idee vinden om een reeds gebruikt (getest) kussen of dekbed te krijgen. Daarom deze regel en die geldt in al onze vestigingen. Kussens en dekbedden besteld via onze webshop worden daarom verzegeld aan u verstuurd zodat u er zeker van bent dat u een nieuw, ongebruikt of getest product van ons ontvangt.
Omruilgarantie voor matrassen (wanneer het comfort – lees: de hard-/zachtheid u tegenvalt) is product/merk (fabrikant) gebonden en kan dus niet ‘zomaar’ bij iedere fabrikant. Bij showroommodellen is de omruil garantie nooit van toepassing. U koopt het bed immers “zoals gezien” en geprobeerd (d.m.v. proefliggen en een visuele inspectie) Mocht u er nou echt niet op kunnen slapen (te zacht of juist te hard) dan is er in samenspraak met de meeste fabrikanten tegen een coulance prijs wel wat te regelen.
Afmetingen van producten:
Voor afmetingen van matrassen en toppers geldt een geringe tolerantie. Bijvoorbeeld: Dit is per merk verschillend. Voor Pullman en Eastborn 3 cm +/- voor lengte- en breedtemaat. Bij Jensen +/- 2 cm, Auping is de tolerantie +/- 2 cm. Overige merken: opvraagbaar via service@oostslaapcomfort.nl
Aankoop in de webshop:
Alle* bestellingen die via onze webshop zijn besteld mag u binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren. Wij verzoeken u omdat vooraf aan ons te melden. U kunt het product binnen 14 dagen* na uw retour mededeling aan ons retourneren per post of terugbrengen in de winkel.
Wij adviseren u om de aankoop van hoofdkussens* en dekbedden* altijd in de winkel te doen, omdat u het product kun zien, voelen en testen. Onze adviseurs geven u dan een persoonlijk en een geheel vrijblijvend advies. Indien u zeker weet dat het het juiste product betreft, het op voorraad is dan kunt u het gerust kopen of via onze webshop bestellen en krijgt u het z.s.m. thuisgestuurd. Gemakkelijker kan het niet!
Nb. *niet alle producten kunnen namelijk geretourneerd worden. Producten die speciaal op maat zijn gemaakt kunnen niet geretourneerd worden. Bijvoorbeeld producten die tot stand zijn gebracht a.h.v. stof- en/of kleurkeuze van de klant. De reden dat deze producten niet retour gestuurd mogen worden is het feit dat de producten pas gefabriceerd worden nadat de klant de stof(fen), kleur(en) en afmeting(en) heeft uitgekozen. *Daarnaast kunnen hoofdkussens en dekbedden uit hygiënisch oogpunt niet retour worden genomen.
Uitsluiting herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten die na opening vanwege hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden, zoals allergeendichte hoezen, hoofdkussens en dekbedden, waarvan de verzegeling verbroken is.
Let op: Al onze dekbedden, hoofdkussens zijn voorzien van een genummerd hygiënezegel. Bij het verbreken van dit zegel vervalt het recht van retour. Hiermee garanderen wij u en andere klanten dat u altijd nieuwe, ongebruikte (of al geteste) producten van ons ontvangt.
Gedurende de bedenktijd willen wij u vragen om zéér zorgvuldig met de producten om te gaan. De producten graag in originele staat, ongebruikt en in originele verpakking retourneren. Het moet immers nog verkocht kunnen worden! U mag de producten beoordelen/bezichtigen zoals u ook in de winkel zou doen. Als een product door beschadiging in zijn geheel niet meer verkoopbaar is, uitgepakt is geweest en niet meer op de manier zoals het verpakt was in de originele verpakking terug kan of een waardevermindering heeft dan is de klant aansprakelijk en kunnen wij de retourzending weigeren/terug sturen en/ of kosten in rekening brengen. Bedenk dat het opnieuw retour sturen van een product ook het milieu zwaar belast, dus houdt daar alstublieft rekening mee.
Neem contact met ons op als u twijfelt of uw product retour gestuurd mag worden:
Heeft u uw product gekocht in een van onze winkels?: service@oostslaapcomfort.nl
Heeft u uw product in onze webshop besteld?: webshop@oostslaapcomfort.nl
Bezorgen jullie ook? (.... in het buitenland?)
Bestellingen via de webshop leveren (versturen) wij tegen kostprijs (m.u.v. matrassen en bedden) binnen heel Nederland. U kunt er echter ook voor kiezen om de bestelling (op afspraak) af te halen in onze winkel OOST Slaapcomfort Sinds 1935 (Zeeburgerpad 80-82, 1019 AD) in Amsterdam.
Vanuit het buitenland bestellen?:
Stuur ons een een e-mail (verkoop@oostslaapcomfort.nl) over de artikelen waarin u interesse heeft en uw naam en adresgegevens. Wij sturen u een offerte incl. de verzendkosten en de levertijd. Pas nadat u akkoord heeft geven op deze offerte ontvangt u van ons een orderbevestiging met daarin de betaalgegevens. Nadat u betaald heeft sturen wij de bestelde artikelen naar het opgegeven adres via PostNL. U ontvangt van ons een Track and Trace code van PostNL in de betaal/orderbevestiging per e-mail.
Wie bezorgd mijn bestelling? (retourbeleid/ afvoer bestaand bed / matras(sen )
Brievenbus- en pakketpost
De kleine bestellingen worden door PostNL geleverd op dinsdag t/m zaterdag. Aan de hand van een track en trace code kunt u de bestelling op verzoek volgen. U kunt deze code opvragen van verkoop@oostslaapcomfort.nl (wij versturen deze code niet automatisch naar u toe)
Grote en zwaardere artikelen
Grote bestellingen zoals bedden, boxsprings, matrassen etc. worden door onze eigen chauffeurs op afspraak bij u thuisbezorgd (binnen Nederland op dinsdag t/m vrijdag.) Zodra uw bestelling bij ons gereed staat zullen wij telefonisch en/of per e-mail contact met u opnemen voor het maken van een bezorgafspraak. De bezorgafspraak zal in een dagdeel worden ingepland. Complete bedden worden voornamelijk in de ochtend en middag dagdelen ingepland. Betaling kan op de volgende manieren: vooraf per bank – het bedrag moet dan zichtbaar op onze bankrekening zijn bijgeschreven o.v.v. het ordernummer, per PIN bij de onze chauffeurs. Let op: als u een groot bedrag moet pinnen (meer dan €2500,00) dan dient u uw limiet tijdig te verhogen. Indien u bij de aflevering NIET kunt pinnen (betalen) betekend dat automatisch dat de volledige bestelling met onze chauffeurs mee retour gaat. (ook bij eventuele PIN storingen) Ook worden bij de volgende levering voorrijkosten in rekening gebracht. NB. Uw oude bedden/matrassen/ toppers worden niet ‘zomaar’ afgevoerd. – zie tekst hieronder.
CASH betaling ? Liever niet, en is alleen mogelijk indien dit vooraf is besproken (afgestemd) met onze planning.
Afspraak gemaakt, maar zonder tegenbericht niet thuis of u doet niet open om welke reden dan ook?!, dan berekenen wij voor de volgende bezorgafspraak de voorrijkosten.(kosten zijn afhankelijk van de afstand)
De dagen en dagdelen dat onze chauffeurs bezorgen zijn:
Dinsdag t/m vrijdag
- 1e rit 10:00 – 14:00
- 2e rit 14:00 – 18:00 Eventueel hebben we in overleg de mogelijkheid uw bestelling op woensdag- en donderdagavond te leveren tussen:
- 3e rit 17:00 – 21:00
Bent u niet aanwezig of u doet de deur niet open op de afgesproken datum en tijdsperiode dan zullen wij een nieuwe afspraak met u maken om de bestelling alsnog te leveren. Wij zijn dan wel genoodzaakt om voorrijkosten in rekening te brengen welke minimaal €75,00 bedragen. De woning moet normaal met onze auto bereikbaar zijn. Mochten er wegwerkzaamheden zijn of uw woning is (tijdelijk) niet op de normale manier bereikbaar, geef dit dan vooraf door aan onze planning 0206929151 !
Let op nogmaals: u bent dus zelf verantwoordelijk voor de bereikbaarheid en toegankelijkheid van het afleveradres. Trappen moeten goed begaanbaar zijn en vrij van obstakels. U dient vooraf aan ons door te geven als het afleveradres niet bereikbaar is met onze vrachtwagen. Verhuislift e.d. zijn niet inbegrepen bij de prijs. Afvoer oude matrassen alleen indien dit vooraf is afgesproken en in de offerte of orderbevestiging specifiek staat omschreven. Hiervoor bent u tegenwoordig een verwijderingsbijdrage verschuldigd.
Twijfelt u of het product door de trap of een raam past? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 020-6929151. Dan gaan wij dit voor u uitzoeken.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn pakket bezorgd wordt? (webshop bestelling)
Bent u de eerste keer niet thuis? Dan probeert PostNL het pakket bij de buren af te geven of komen zij de eerstvolgende werkdag bij u terug. Bent u de 2e keer ook niet thuis? Dan leveren zij de bestelling bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie bij u in de buurt en ontvangt u hier niet altijd een bevestiging van, dus informeer zelf bij het betreffende PostNL afgiftepunt. Grotere en zwaardere producten worden op afspraak bij u thuisbezorgd door onze eigen bezorgdienst.
Hoeveel bezorgkosten rekenen jullie?
Bestellingen geplaatst in een van onze winkels worden over het algemeen gratis bij u thuisbezorgd. Bij grote bestellingen zoals matrassen en bedbodems die door onze bezorgdienst worden geleverd rekenen wij in sommige gevallen vooraf overeengekomen bezorgkosten. De bezorgkosten die wij rekenen voor de showroommodellen zijn afhankelijk van het afleveradres en worden berekend aan de hand van de postcode (het minimum bezorgtarief is € 75,00).
Bij showroommodellen en afgeprijsde artikelen worden altijd bezorg- eventueel montage- of verzendkosten gerekend.
U kan er echter ook voor kiezen om uw bestelling af te halen in onze winkel en dan betaalt u natuurlijk geen bezorgkosten!
Wat zijn de levertijden?
De levertijd is afhankelijk van het bestelde product, wanneer u meerdere producten tegelijkertijd heeft besteld dan geldt de langste levertijd. De levertijden worden genoemd bij tabblad ‘bezorginfo’ bij de producten.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren? (webshop)
Als u uw bestelling wilt retourneren zijn de retour-, verzend-, demontage-en transportkosten voor eigen rekening. De retourneer kosten zijn per product verschillend. Indien u het retour proces door ons wilt laten uitvoeren dient u rekening te houden met de volgende kosten:
Inzet verhuislift (indien noodzakelijk) minimaal € 195,00 (mede afhankelijk van de afstand)
Voorrijkosten € 75,00 t/m 15 km. Boven de 15 km komt er een extra kilometervergoeding bij á € 0,95 per/km.
Demontagetijd: € 55,00 per uur / per monteur
Verzendkosten: Producten die wij per post- of pakketdienst naar u toe hebben gezonden, kunt u ook weer op eigen risico (wij adviseren het daarom altijd aangetekend te doen) per post- of pakketdienst naar ons terugzenden. Deze kosten zijn voor eigen rekening. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om hetgeen wat u wilt retourneren zelf naar onze winkel te brengen, dat scheelt u verzendkosten.
Milieu
Houdt a.u.b. ook rekening met het milieu – retour sturen van artikelen geeft een behoorlijke extra aanslag op ons milieu door onnodige transportbewegingen. Dit heeft als gevolg meer CO2-uitstoot. Voor de webwinkel is de afhandeling van een retour absoluut niet gratis. Gemiddeld kost een retourzending voor een webshop zo’n €12,50 en qua handeling kost het 400-500% meer tijd dan voor het zenden van een bestelling.)
Hoe lang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk aan u terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst en volledige controle van het product. Wij zullen het gehele aankoopbedrag terugbetalen op het door uw aangegeven IBAN nummer.
Mijn webshopbestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Wat vervelend dat de bestelling niet compleet is of beschadigd! Wij controleren overigens altijd extra uw bestelling voordat het bij ons de deur uit gaat. Toch iets niet goed?: Neem zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij dit voor u kunnen oplossen.
Hoe moet ik mijn bestelling retourneren?
Wilt u uw webshop bestelling retourneren*? Dan kunt u dit binnen 14 dagen, na ontvangst van uw product, bij ons melden. Uitsluitend in originele staat en in de originele verpakking. Dus pak het product voorzichtig uit en bekijk het product gerust zoals u in onze winkel ook zou doen. Als u de bestelling wilt retourneren willen we u vragen om zo duidelijk mogelijk te omschrijven waarom u het product wilt retourneren. U ontvangt dan een e-mail met hierin de instructies voor het retourneren van uw bestelling.
*niet alle producten kunnen om hygiënische reden geretourneerd worden. Uitzonderingen zijn o.a. Dekbedden* en hoofdkussens* Deze producten worden daarom ook verzegeld aan u verstuurd.
Uitsluiting herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten die na opening vanwege hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden, zoals allergeendichte hoezen, hoofdkussens en dekbedden, waarvan de verzegeling verbroken is.
Staat uw vraag hier niet bij?
Neem dan telefonisch contact met ons op: 020-6929151 of mail ons op webshop@oostslaapcomfort.nl