Bezorgen en retourneren

Wij leveren gratis (m.u.v. matrassen en bedden) binnen heel Nederland.  U kunt er echter ook voor kiezen om de bestelling af te halen in onze winkel OOST Slaapcomfort (Zeeburgerpad 80-82, 1019 AD) in Amsterdam. (bij afgeprijsde artikelen en showroommodellen berekenen wij altijd aflever – en eventueel montagekosten)

Wilt u uw webshopbestelling retourneren? Dan kunt u dit binnen 14 dagen*, na ontvangst van uw product, bij ons melden.  Let op; heeft u uw bestelling in de winkel gekocht dan gelden hier andere voorwaarden. Informeer hiernaar eerst telefonisch of in de winkel.

Nb. niet alle producten kunnen namelijk *geretourneerd worden. Producten die uit onze outlet vandaan komen in Amstelveen en producten die speciaal op maat zijn gemaakt kunnen niet geretourneerd worden. Bijvoorbeeld producten die tot stand zijn gebracht a.h.v. stof- en/of kleurkeuze van de klant. De reden dat deze producten niet retour gestuurd mogen worden is het feit dat de producten pas gefabriceerd worden nadat de klant de stof(fen), kleur(en) en afmeting(en) heeft uitgekozen. Daarnaast kunnen hoofdkussens* en dekbedden* uit hygiënisch oogpunt niet retour worden genomen.

Graag uw webshopbestelling in de originele staat en en in de originele verpakking. Houdt dus de verpakking heel. Dus bekijk het product gerust zoals u in onze winkel ook zou doen. Als u uw webshopbestelling wilt retourneren willen we u vragen om de reden van retourneren zo duidelijk mogelijk bij ons aan te geven en dit binnen 14 dagen naar ons toe te sturen. U ontvangt dan een e-mail met hierin de instructies voor het retourneren van uw webshopbestelling.

Heeft u een vraag over bezorgen en retourneren?

Bekijk hieronder ons meeste gestelde vragen.

winkel-personeel

Kan ik mijn bestelling retourneren (in de winkel)?

Aankoop in de winkel (consumentenkoop)

Als u iets heeft gekocht in een van onze winkels en u wilt dit retourneren, dan willen we u vragen om vooraf contact met de betreffende winkel op te nemen. Het is namelijk wettelijk niet verplicht om het gekochte zomaar retour te nemen, een tegoedbon te geven of geld terug te betalen.‘Pacta sunt servanda’ In Nederland in een winkel geldt: koop is koop (m.a.w. u heeft geen wettelijke bedenktijd bij koop in de winkel). De betreffende verkoopadviseur zal met de bedrijfsleiding bepalen of de reden van terugbrengen gegrond is en of er een tegoedbon wordt gegeven. (wij geven nooit geld retour) Nb. niet alle producten kunnen namelijk geretourneerd worden. Producten die zijn aangeschaft in onze outlet in Amstelveen en producten die speciaal op maat zijn gemaakt kunnen nooit geretourneerd worden. Bijvoorbeeld producten die tot stand zijn gebracht a.h.v. stof- en/of kleurkeuze van de klant of specifieke afmetingen. Ook producten die speciaal voor u zijn besteld, maar die u niet gebruikt worden niet (zomaar) retour genomen.  De reden dat een aantal producten niet retour gestuurd mogen worden is het feit dat de producten pas gefabriceerd worden nadat de klant de stof(fen), kleur(en) en afmeting(en) heeft uitgekozen. Daarnaast kunnen ‘hygiënische producten’ zoals o.a.: hoofdkussens en dekbedden uit hygiënisch oogpunt niet retour worden genomen. U zou het namelijk ook geen fijn idee vinden om een reeds gebruikt kussen of dekbed te krijgen. Daarom deze regel en die geldt in al onze vestigingen.

Omruil garantie voor matrassen (wanneer het comfort – lees: de hard-/zachtheid u tegenvalt) is product/merk(fabrikant) gebonden en kan dus niet zomaar bij iedere fabrikant. Bij showroommodellen is de omruil garantie nooit van toepassing. U koopt het bed immers “zoals gezien” en geprobeerd (d.m.v. proefliggen) Mocht u er nou echt niet op kunnen slapen (te zacht of juist te hard) dan is er in samenspraak met de meeste fabrikanten tegen een coulance prijs wel wat te regelen.

Afmetingen van producten: 

Voor afmetingen van matrassen en toppers geldt een geringe tolerantie.  Bijvoorbeeld: Dit is per merk verschillend. Voor Pullman en Eastborn 3 cm +/- voor lengte- en breedtemaat.  Bij Jensen +/- 2 cm,  Auping is de tolerantie +/- 2 cm. Overige merken: opvraagbaar via service@oostslaapcomfort.nl

Aankoop in de webshop:
Alle bestellingen die via  onze webshop zijn besteld mag u binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren. Wij verzoeken u omdat vooraf aan ons te melden. U kunt het product binnen 14 dagen* na uw retour mededeling aan ons retourneren per post of terugbrengen in de winkel.

Wij adviseren u om de aankoop van hoofdkussens en dekbedden altijd in de winkel te doen, omdat u het product kun zien, voelen en testen. Onze adviseurs geven u dan een persoonlijk en een geheel vrijblijvend advies. Indien u zeker weet dat het het juiste product betreft, dan kunt u het gerust in onze webshop bestellen en krijgt u het z.s.m. thuisgestuurd. Gemakkelijker kan het niet!

Nb. niet alle producten kunnen namelijk geretourneerd worden. Producten die uit onze outlet vandaan komen in Amstelveen en producten die speciaal op maat zijn gemaakt kunnen niet geretourneerd worden. Bijvoorbeeld producten die tot stand zijn gebracht a.h.v. stof- en/of kleurkeuze van de klant. De reden dat deze producten niet retour gestuurd mogen worden is het feit dat de producten pas gefabriceerd worden nadat de klant de stof(fen), kleur(en) en afmeting(en) heeft uitgekozen.                       *Daarnaast kunnen hoofdkussens en dekbedden uit hygiënisch oogpunt niet retour worden genomen.

Uitsluiting herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten die na opening vanwege hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden, zoals allergeendichte hoezen, hoofdkussens en dekbedden, waarvan de verzegeling verbroken is.

Let op: Al onze dekbedden, hoofdkussens zijn voorzien van een genummerd hygiëne zegel. Bij het verbreken van dit zegel vervalt het recht van retour.                                                            Hiermee garanderen wij u en andere klanten dat u altijd nieuwe, ongebruikte (of al geteste) producten van ons ontvangt.

Gedurende de bedenktijd willen wij u vragen om zorgvuldig met de producten om te gaan. De producten graag in originele staat, ongebruikt en  in originele verpakking retourneren. U mag de producten beoordelen/bezichtigen zoals u ook in de winkel zou doen. Als een product door beschadiging in zijn geheel niet meer verkoopbaar is of een waardevermindering heeft dan is de klant aansprakelijk en kunnen wij de retourzending weigeren/terug sturen en/ of kosten in rekening brengen.

Neem contact met ons op als u twijfelt of uw product retour gestuurd mag worden:
Heeft u uw product gekocht in een van onze winkels?: service@oostslaapcomfort.nl
Heeft u uw product in onze webshop besteld?: webshop@oostslaapcomfort.nl

Bezorgen jullie ook?

Bestellingen via de webshop leveren (versturen) wij tegen kostprijs (m.u.v. matrassen en bedden) binnen heel Nederland. U kunt er echter ook voor kiezen om de bestelling (op afspraak) af te halen in onze winkel OOST Slaapcomfort Sinds 1935 (Zeeburgerpad 80-82, 1019 AD) in Amsterdam.

Wie bezorgd mijn bestelling?

Brievenbus- en pakketpost
De kleine bestellingen worden door Postnl geleverd op dinsdag t/m zaterdag. Aan de hand van een track en trace code kunt u de bestelling op verzoek volgen.

Grote en zwaardere artikelen
Grote bestellingen zoals bedden, boxsprings, matrassen etc. worden door onze eigen chauffeurs op afspraak bij u thuisbezorgd (binnen Nederland op dinsdag t/m vrijdag.  Zodra uw bestelling bij ons gereed staat zullen wij telefonisch en/of per e-mail contact met u opnemen voor het maken van een bezorgafspraak. De bezorgafspraak zal in een dagdeel worden ingepland. Complete bedden worden voornamelijk in de ochtend en middag dagdelen ingepland. Betaling kan op de volgende manieren: vooraf per bank – het bedrag moet dan zichtbaar op onze bankrekening zijn bijgeschreven o.v.v. het ordernummer, per PIN bij de onze chauffeurs. Let op: als u een groot bedrag  moet pinnen dan dient u uw limiet tijdig te verhogen. Indien u bij de aflevering NIET kunt pinnen (betalen) betekend dat automatisch dat de volledige bestelling met onze chauffeurs retour gaat.  (ook bij PIN storingen)  Ook worden bij de volgende levering  voorrijkosten in rekening gebracht.

CASH betaling is alleen mogelijk indien dit vooraf is besproken met onze planning.

Afspraak gemaakt, maar zonder tegenbericht niet thuis of u doet niet open?!, dan berekenen wij voor de volgende afspraak onze voorrijkosten.(kosten zijn afhankelijk van de afstand)

De dagen en dagdelen dat onze chauffeurs bezorgen zijn:

Dinsdag t/m vrijdag

  • 1e rit   10:00 –  14:00
  • 2e rit   14:00 –  18:00 Eventueel hebben we in overleg de mogelijkheid uw bestelling op woensdag en donderdag avond te leveren tussen:
  • 3e rit   17:00 –  21:00

Bent u niet aanwezig of u doet de deur niet open op de afgesproken datum en tijdsperiode dan zullen wij een nieuwe afspraak met u maken om de bestelling alsnog te leveren. Wij zijn dan wel genoodzaakt om voorrijkosten in rekening te brengen.

Let op: u bent zelf verantwoordelijk voor de bereikbaarheid en toegankelijkheid van het afleveradres. Verhuislift e.d. zijn niet inbegrepen bij de prijs. Afvoer oude matrassen alleen indien dit vooraf is afgesproken. Hiervoor bent u tegenwoordig een verwijderingsbijdrage verschuldigd.

Twijfelt u of het product door de trap of een raam past? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 020-6921935. Dan gaan wij dit voor u uitzoeken.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn pakket bezorgd wordt?

Bent u de eerste keer niet thuis? Dan probeert PostNL het pakket bij de buren af te geven of komen zij de eerstvolgende werkdag bij u terug. Bent u de 2e keer ook niet thuis? Dan leveren zij de bestelling bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie bij u in de buurt en ontvangt u hier een bevestiging van in de brievenbus. Grotere en zwaardere producten worden op afspraak bij u thuisbezorgd door onze eigen bezorgdienst.

Hoeveel bezorgkosten rekenen jullie?

Bestellingen worden gratis bij u thuisbezorgd. Bij grote bestellingen zoals matrassen en bedbodems die door onze bezorgdienst worden geleverd rekenen wij €50,- bezorgkosten. De bezorgkosten die wij rekenen voor de showroommodellen zijn afhankelijk van het afleveradres en worden berekend aan de hand van de postcode (het minimum bezorgtarief is € 50,-).

Bij showroommodellen en afgeprijsde artikelen worden altijd bezorg- eventueel montage- of verzendkosten gerekend.

U kan er echter ook voor kiezen om uw bestelling af te halen in onze winkel en dan betaalt u natuurlijk geen bezorgkosten!

Wat zijn de levertijden?

De levertijd is afhankelijk van het bestelde product, wanneer u meerdere producten tegelijkertijd heeft besteld dan geldt de langste levertijd. De levertijden worden genoemd bij tabblad ‘bezorginfo’ bij de producten.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Als u uw bestelling wilt retourneren zijn de retour-, verzend-, demontage-en transportkosten voor eigen rekening. De retourneer kosten zijn per product verschillend. Indien u het retour proces door ons wilt laten uitvoeren dient u rekening te houden met de volgende kosten:

Inzet verhuislift (indien noodzakelijk) minimaal € 195,00 (mede afhankelijk van de afstand)
Voorrijkosten € 75,00 t/m 15 km. Boven de 15 km komt er een extra kilometervergoeding bij á € 0,75 per/km.
Demontagetijd: € 55,00 per uur / per monteur
Verzendkosten: Producten die wij per post- of pakketdienst naar u toe hebben gezonden, kunt u ook weer op eigen risico (wij adviseren het daarom altijd aangetekend te doen) per post- of pakketdienst naar ons terugzenden. Deze kosten zijn voor eigen rekening. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om hetgeen wat u wilt retourneren zelf naar onze winkel te brengen, dat scheelt u verzendkosten.

Hoe lang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk aan u terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van het product. Wij zullen het gehele aankoopbedrag terugbetalen op het door uw aangegeven IBAN nummer.

Mijn webshopbestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Wat vervelend dat de bestelling niet compleet is of beschadigd! Neem zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij dit voor u kunnen oplossen.

Hoe moet ik mijn bestelling retourneren?

Wilt u uw webshop bestelling retourneren*? Dan kunt u dit binnen 14 dagen, na ontvangst van uw product, bij ons melden. Uitsluitend in originele staat en in de originele verpakking. Dus pak het product voorzichtig uit en bekijk het product gerust zoals u in onze winkel ook zou doen. Als u de bestelling wilt retourneren willen we u vragen om zo duidelijk mogelijk te omschrijven waarom u het product wilt retourneren. U ontvangt dan een e-mail met hierin de instructies voor het retourneren van uw bestelling.

*niet alle producten kunnen om hygiënische reden geretourneerd worden. Uitzonderingen zijn o.a. Dekbedden* en hoofdkussens*

Uitsluiting herroepingsrecht

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten die na opening vanwege hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden, zoals allergeendichte hoezen, hoofdkussens en dekbedden, waarvan de verzegeling verbroken is.

Staat uw vraag hier niet bij?

Neem dan telefonisch contact met ons op: 020-6929151 of mail ons op webshop@oostslaapcomfort.nl