Bezorgen en retourneren

Wij leveren gratis (m.u.v. matrassen en bedden) binnen heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. U kunt er echter ook voor kiezen om de bestelling af te halen in onze winkel OOST Slaapcomfort (Zeeburgerpad 80-82, 1019 AD) in Amsterdam.

Wilt u uw webshopbestelling retourneren? Dan kunt u dit binnen 14 dagen, na ontvangst van uw product, bij ons melden. Hierna krijgt u nog eens 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen.  Let op; heeft u uw bestelling in de winkel gekocht dan gelden hier andere voorwaarden. Informeer hiernaar in de winkel.

Nb. niet alle producten kunnen namelijk geretourneerd worden. Producten die uit onze outlet vandaan komen in Amstelveen en producten die speciaal op maat zijn gemaakt kunnen niet geretourneerd worden. Bijvoorbeeld producten die tot stand zijn gebracht a.h.v. stof- en/of kleurkeuze van de klant. De reden dat deze producten niet retour gestuurd mogen worden is het feit dat de producten pas gefabriceerd worden nadat de klant de stof(fen), kleur(en) en afmeting(en) heeft uitgekozen. Daarnaast kunnen hoofdkussens en dekbedden uit hygiënisch oogpunt niet retour worden genomen.

Graag uw webshopbestelling in de originele staat en en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Dus bekijk het product gerust zoals u in onze winkel ook zou doen. Als u uw webshopbestelling wilt retourneren willen we u vragen om de reden van retourneren zo duidelijk mogelijk bij ons aan te geven en dit binnen 14 dagen naar ons toe te sturen. U ontvangt dan een e-mail met hierin de instructies voor het retourneren van uw webshopbestelling.

Heeft u een vraag over bezorgen en retourneren?

Bekijk hieronder ons meeste gestelde vragen.

winkel-personeel

Kan ik mijn bestelling retourneren in de winkel?

Aankoop in de winkel (consumentenkoop)

Als u iets heeft gekocht in een van onze winkels en u wilt dit retourneren, dan willen we u vragen om vooraf contact met de betreffende winkel op te nemen. Het is namelijk wettelijk niet verplicht om het gekochte zomaar retour te nemen, een tegoedbon te geven of geld terug te betalen.‘Pacta sunt servanda’ In Nederland geldt: koop is koop (m.a.w. u heeft geen wettelijke bedenktijd bij koop in de winkel). De betreffende verkoopadviseur zal met de bedrijfsleiding bepalen of de reden van terugbrengen gegrond is en of er een tegoedbon wordt gegeven. Nb. niet alle producten kunnen namelijk geretourneerd worden. Producten die zijn aangeschaft in onze outlet in Amstelveen en producten die speciaal op maat zijn gemaakt kunnen nooit geretourneerd worden. Bijvoorbeeld producten die tot stand zijn gebracht a.h.v. stof- en/of kleurkeuze van de klant of specifieke afmetingen. De reden dat deze producten niet retour gestuurd mogen worden is het feit dat de producten pas gefabriceerd worden nadat de klant de stof(fen), kleur(en) en afmeting(en) heeft uitgekozen. Daarnaast kunnen ‘hygiënische producten’ zoals: hoofdkussens en dekbedden uit hygiënisch oogpunt niet retour worden genomen. U zou het namelijk ook geen fijn idee vinden om een reeds gebruikt kussen of dekbed te krijgen. Daarom deze regel die geldt in al onze vestigingen.

Aankoop in de webshop
Alle bestellingen die in onze webshop zijn besteld mag u binnen 14 kalenderdagen na ontvangst retourneren. Wij verzoeken u omdat vooraf aan ons te melden. U kunt het product binnen 14 dagen na uw retourmededeling aan ons retourneren per post of terugbrengen in de winkel.

Nb. niet alle producten kunnen namelijk geretourneerd worden. Producten die uit onze outlet vandaan komen in Amstelveen en producten die speciaal op maat zijn gemaakt kunnen niet geretourneerd worden. Bijvoorbeeld producten die tot stand zijn gebracht a.h.v. stof- en/of kleurkeuze van de klant. De reden dat deze producten niet retour gestuurd mogen worden is het feit dat de producten pas gefabriceerd worden nadat de klant de stof(fen), kleur(en) en afmeting(en) heeft uitgekozen. Daarnaast kunnen hoofdkussens en dekbedden uit hygiënisch oogpunt niet retour worden genomen.

Gedurende de bedenktijd willen wij u vragen om zorgvuldig met de producten om te gaan. De producten graag in originele staat, ongebruikt en zoveel mogelijk in originele verpakking retourneren. U mag de producten beoordelen/bezichtigen zoals u ook in de winkel zou doen. Als een product door beschadiging in zijn geheel niet meer verkoopbaar is of een waardevermindering heeft dan is de klant aansprakelijk en kunnen wij de retourzending weigeren of kosten in rekening brengen.

Neem contact met ons op als u twijfelt of uw product retour gestuurd mag worden:
Heeft u uw product gekocht in de winkel: service@oostslaapcomfort.nl
Heeft u uw product in de webshop gekocht: webshop@oostslaapcomfort.nl

Bezorgen jullie ook?

Wij leveren gratis (m.u.v. matrassen en bedden) binnen heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. U kunt er echter ook voor kiezen om de bestelling af te halen in onze winkel OOST Slaapcomfort Sinds 1935 (Zeeburgerpad 80-82, 1019 AD) in Amsterdam.

Wie bezorgd mijn bestelling?

Brievenbus- en pakketpost
De kleine bestellingen worden door Postnl geleverd op dinsdag t/m zaterdag. Aan de hand van een track en trace code kunt u de bestelling volgen.

Grote en zwaardere artikelen
Grote bestellingen zoals bedden, boxsprings, matrassen etc. worden door onze eigen chauffeurs op afspraak bij u thuisbezorgd (binnen Nederland m.u.v. de waddeneilanden) op dinsdag t/m vrijdag. Zodra uw bestelling bij ons gereed staat zullen wij telefonisch contact met u opnemen voor het maken van een bezorgafspraak. De bezorgafspraak zal in een dagdeel worden ingepland. Complete bedden worden voornamelijk in de ochtend en middag dagdelen ingepland.

De dagdelen dat onze chauffeurs bezorgen zijn:

Dinsdag t/m vrijdag

  • Ochtend 10:00 – 14:00
  • Middag 14:00 – 18:00
  • Eventueel hebben we in overleg de mogelijkheid uw bestelling op woensdag en donderdag avond te leveren tussen 17.00 en 21.00

Bent u niet aanwezig op de afgesproken datum dan zullen wij een nieuwe afspraak maken om de bestelling alsnog te leveren. Wij zijn dan wel genoodzaakt om €75,- voorrijkosten in rekening te brengen.

Let op: u bent zelf verantwoordelijk voor de bereikbaarheid en toegankelijkheid van het afleveradres. Verhuislift e.d. zijn niet inbegrepen bij de prijs.

Twijfelt u of het product door de voordeur of het raam past? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 020-6921935. Dan gaan wij dit voor u uitzoeken.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn pakket bezorgd wordt?

Bent u de eerste keer niet thuis? Dan probeert PostNL het pakket bij de buren af te geven of komen zij de eerstvolgende werkdag bij u terug. Bent u de 2e keer ook niet thuis? Dan leveren zij de bestelling bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie bij u in de buurt en ontvangt u hier een bevestiging van in de brievenbus. Grotere en zwaardere producten worden op afspraak bij u thuisbezorgd door onze eigen bezorgdienst.

Hoeveel bezorgkosten rekenen jullie?

Bestellingen worden gratis bij u thuisbezorgd. Bij grote bestellingen zoals matrassen en bedbodems die door onze bezorgdienst worden geleverd rekenen wij €50,- bezorgkosten. De bezorgkosten die wij rekenen voor de showroommodellen zijn afhankelijk van het afleveradres en worden berekend aan de hand van de postcode (het minimum bezorgtarief is € 50,-).

U kan er echter ook voor kiezen om uw bestelling af te halen in onze winkel en dan betaalt u natuurlijk geen bezorgkosten!

Wat zijn de levertijden?

De levertijd is afhankelijk van het bestelde product, wanneer u meerdere producten tegelijkertijd heeft besteld dan geldt de langste levertijd. De levertijden worden genoemd bij tabblad ‘bezorginfo’ bij de producten.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?

Als u uw bestelling wilt retourneren zijn de retour-, verzend-, demontage-en transportkosten voor eigen rekening. De retourneer kosten zijn per product verschillend. Indien u het retour proces door ons wilt laten uitvoeren dient u rekening te houden met de volgende kosten:

Inzet verhuislift (indien noodzakelijk) minimaal € 195,00
Voorrijkosten € 75,00 t/m 15 km. Boven de 15 km komt er een extra kilometervergoeding bij á € 0,75 per/km.
Demontagetijd: € 55,00 per uur / per monteur
Verzendkosten: Producten die wij per post- of pakketdienst naar u toe hebben gezonden, kunt u ook weer op eigen risico (wij adviseren het daarom altijd aangetekend te doen) per post- of pakketdienst naar ons terugzenden. Deze kosten zijn voor eigen rekening. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om hetgeen wat u wilt retourneren zelf naar onze winkel te brengen, dat scheelt u verzendkosten.

Hoe lang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk aan u terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van het product. Wij zullen het gehele aankoopbedrag terugbetalen op het door uw aangegeven IBAN nummer.

Mijn webshopbestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Wat vervelend dat de bestelling niet compleet is of beschadigd! Neem zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij dit voor u kunnen oplossen.

Hoe moet ik mijn bestelling retourneren?

Wilt u uw bestelling retourneren? Dan kunt u dit binnen 14 dagen, na ontvangst van uw product, bij ons melden. Hierna krijgt u nog eens 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen. Graag wel in originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Dus bekijk het product gerust zoals u in onze winkel ook zou doen. Als u de bestelling wilt retourneren willen we u vragen om zo duidelijk mogelijk te omschrijven waarom u het product wilt retourneren. U ontvangt dan een e-mail met hierin de instructies voor het retourneren van uw bestelling.

Staat uw vraag hier niet bij?

Neem dan telefonisch contact met ons op: 020-6929151 of mail ons op webshop@oostslaapcomfort.nl