FAQ
Vind snel een antwoord op uw vraag
Al uw vragen over bestellen, bezorgen, betalen of het retourneren van uw bestelling kunt u hieronder vinden.
Bekijk snel of uw vraag hieronder staat:

Bezorgen jullie ook? (....in het buitenland)
Wij leveren matrassen en bedden door heel Nederland*. De kosten voor het leveren van showmodellen gaat in overleg. *Dit geldt ook voor de Waddeneilanden.
U kunt er echter ook voor kiezen om de bestelling af te halen in onze OOST Slaapcomfort winkel in Amsterdam Zeeburg (product afhankelijk)
Bestellingen (buitenland) Europa
Indien u een artikel heeft gezien in onze webshop en wilt dat bestellen, dan kunt u een e-mail sturen naar verkoop@oostslaapcomfort.nl met uw naam / telefoonnummer en adresgegevens. Wij sturen u dan eerst een offerte per e-mail. Als u akkoord bent met deze offerte met eventuele verzendkosten (buitenland) ontvangt u van ons per e-mail een orderbevestiging. Hierin staan onze betalingsvoorwaarden vermeldt en nadat wij de betaling hebben ontvangen sturen wij uw bestelling direct toe.
Orders Europe:
If you have seen an item in our webshop and would like to order it, please send an e-mail to verkoop@oostslaapcomfort.nl with your name/phone number and address details. We will then first send you a quotation by e-mail. If you agree with this quotation and any shipping costs (abroad), we will send you an order confirmation by e-mail. This will state our payment conditions and after we have received your payment we will send your order immediately.
Bestellungen Europa:
Wenn Sie einen Artikel in unserem Webshop gesehen haben und ihn bestellen möchten, senden Sie bitte eine E-Mail an verkoop@oostslaapcomfort.nl mit Ihrem Namen/Telefonnummer und Ihren Adressdaten. Wir werden Ihnen dann zunächst ein Angebot per E-Mail zusenden. Wenn Sie mit diesem Angebot und eventuellen Versandkosten (ins Ausland) einverstanden sind, senden wir Ihnen eine Auftragsbestätigung per E-Mail. Diese enthält unsere Zahlungsbedingungen und nach Zahlungseingang versenden wir Ihre Bestellung umgehend.
Commandes pour l’Europe :
Si vous avez vu un article dans notre boutique(webshop) en ligne et que vous souhaitez le commander, veuillez envoyer un e-mail à verkoop@oostslaapcomfort.nl en indiquant votre nom, votre numéro de téléphone et votre adresse. Nous vous enverrons d’abord un devis par e-mail. Si vous êtes d’accord avec cette offre et les éventuels frais d’expédition (à l’étranger), nous vous enverrons une confirmation de commande par e-mail. Celle-ci mentionnera nos conditions de paiement et, après réception de votre paiement, nous enverrons immédiatement votre commande.
For orders outside Europe (World wide):
Please send us an email and we will respond almost immediately. You will receive a customised quote from us depending on your order and where it should be sent.
Wie bezorgd mijn bestelling?
Brievenbus- en pakketpost
Kleinere bestellingen worden door PostNL geleverd op dinsdag t/m zaterdag. Aan de hand van de door PostNL afgegeven Track en Tracecode kunt u de bestelling volgen. Houd u rekening met een aantal dagen levertijd.
Grote en zwaardere artikelen
Bestellingen zoals bedden, boxsprings, matrassen etc. worden door onze eigen chauffeurs of een gespecialiseerde bezorgservice op afspraak bij u thuisbezorgd (binnen Nederland m.u.v. de Waddeneilanden) op dinsdag t/m vrijdag. Zodra uw bestelling bij ons gereed staat zullen wij telefonisch contact met u opnemen voor het maken van een bezorgafspraak. De bezorgafspraak zal altijd in een dagdeel worden ingepland.
De dagdelen dat onze chauffeurs bezorgen zijn:
Dinsdag t/m vrijdag
- 1e route (ochtend – begin middag) 10:00 – 14:00
- 2e route (middag) 14:00 – 18:00
- Avond* (namiddag en avond) 17:00 – 21:00
- Eventueel hebben we de mogelijkheid uw bestelling op *woensdag- en *donderdagavond te leveren tussen 17.00 en 21.00 (een extra service om u overdag te ontlasten en om te voorkomen dat u een paar uur vrij moet nemen of thuis moet blijven) Dit gaat altijd in overleg!
*U bent zelf verantwoordelijk voor de bereikbaarheid en toegankelijkheid van het afleveradres.
*Verhuislift e.d. zijn niet inbegrepen bij de prijs.
*Ook is de afvoer van het oude bed/ matras(sen) niet automatisch bij onze service inbegrepen.
*Voor recycle- en afvoerkosten wordt een bijdrage gevraagd in overleg met de afdeling planning of vooraf met uw verkoopadviseur.
Twijfelt u of het product door de voordeur of het raam past? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 020-6921935. Dan gaan wij dit voor u uitzoeken.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn pakket bezorgd wordt?
Voor bestellingen die geleverd worden door PostNL:
*Bent u de eerste keer niet thuis? Dan geeft PostNL het pakket bij de buren af of bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie bij u in de buurt en ontvangt u hier een bevestiging van per mail. Grotere en zwaardere producten worden op afspraak bij u thuisbezorgd door onze eigen bezorgdienst of door een ingehuurde bezorgdienst.
Voor bestellingen die door onze eigen chauffeurs geleverd worden:
*Bent u niet aanwezig op de afgesproken datum dan zullen wij een nieuwe afspraak maken om de bestelling alsnog te leveren.
LET OP: Wij brengen dan minimaal €75,- voorrijkosten in rekening! (e.e.a. afhankelijk van de afstand)
Hoeveel bezorgkosten rekenen jullie?
Bestellingen worden gratis bij u thuisbezorgd binnen “groot” Amsterdam, daar buiten in overleg.
Bij bestellingen van producten uit onze OUTLET zoals matrassen, boxprings, bedomrandingen (ledikanten) etc bepalen we de bezorgkosten in overleg.
Dit is afhankelijk van het product de afstand etc.
U kunt er uiteraard voor kiezen uw bestelling zelf af te halen in een van onze winkel dan betaalt u natuurlijk geen bezorgkosten!
Wat zijn de levertijden?
De levertijd is afhankelijk van het bestelde product, wanneer u meerdere producten tegelijkertijd heeft besteld dan geldt de langste levertijd.
De levertijden worden genoemd bij tabblad ‘bezorginfo’ bij de producten.
Op welke manieren kan ik in de webshop een betaling doen?
In de webwinkel kunt u op verschillende manieren het aankoopbedrag betalen:
- iDeal (gratis)
Via iDeal kunt u veilig en snel afrekenen via uw eigen bank. Het bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven. - Overmaken naar bankrekeningnummer (gratis) Wilt u liever het bedrag zelf overmaken naar ons bankrekeningnummer dan kan dat ook. U moet dit alleen wel van tevoren aan ons doorgeven. Het aankoopbedrag kunt u overmaken naar NL30 RABO 0160 0420 46 t.n.v. Oost Slaapcomfort onder vermelding van uw naam en ordernummer. Na ontvangst van de betaling zal uw bestelling verstuurd worden.
- Wilt u liever betalen in de winkel?
Ook dit is mogelijk! Neem contact op met één van onze winkels en informeer of het product op voorraad ligt. U kunt dan het product komen afhalen in de winkel en daar ook betalen per pin of contant.
Moet ik verzendkosten betalen?
Ja! Bestellingen in onze webshop worden via PostNL bij u thuisbezorgd, tegen een vast tarief van €6,95 (incl. verpakking).
U kunt er echter ook voor kiezen om uw bestelling op afspraak af te halen in een van onze winkels OOST Slaapcomfort in Amsterdam.
Kan ik mijn webshopbestelling nog wijzigen of annuleren?
Voor bestellingen in de webshop:
Wanneer u de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij u om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via: verkoop@oostslaapcomfort.nl
Dan kunnen wij kijken wat de status is van uw bestelling. Wanneer de webshop bestelling al is verstuurd kunnen we de bestelling helaas niet meer wijzigen.
U kunt dan wel de bestelling retour sturen volgens de geldende wettelijke voorwaarden en onze regels.
Voor bestelling in de winkel:
Heeft u iets besteld in een van onze winkels? Dan kunt u het product niet zomaar in de desbetreffende winkel omruilen of terugbrengen met uw aankoopbon. Graag even vooraf overleg via verkoop@oostslaapcomfort.nl of 020-6929251.
Bekijk hier de producten die u sowieso niet kunt retourneren.
Hoe gaat de betaling?
Als u bij ons een bestelling plaatst, vragen wij altijd een aanbetaling van 25%. E.e.a. volgens de Algemene Voorwaarden van de C.B.W. die u kunt nalezen via de link hieronder. Door het doen van de aanbetaling accepteert u deze C.B.W. erkende Algemene Voorwaarden voor woonwinkels.
De stappen die wij volgen zijn als volgt:
- U plaatst de bestelling in de winkel, betaald 25% aan en ondertekent de orderbon. / U plaatst de bestelling telefonisch of per email (na bijvoorbeeld ontvangst van een offerte). Deze wordt per email aan u bevestigd en u maakt daarna de aanbetaling van 25% over per bank. / U plaats een order via onze webshop, betaald het volledige bedrag via het betaalsysteem Mollie en de order wordt, indien voorradig die zelfde dag of de dag erop verstuurd.
- Als u een artikel bij ons in de winkel besteld wordt dat speciaal voor u besteld bij de betreffende fabrikant. Er wordt u een gemiddelde levertijd meegedeeld. Mocht u een specifieke levertijd wensen, dan wordt dat na overleg aan u bevestigd. Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen niet zomaar geannuleerd worden. Ook hier gelden de Algemene Voorwaarden van de C.B.W.
- Zodra uw bestelling bij ons magazijn door de betreffende fabrikant is aangeleverd, bellen wij u direct voor het maken van een afspraak voor aflevering of dat u het betreffende artikel(en) kunt komen ophalen in en van onze winkels. (alles in goed overleg)
- De restantbetaling kunt u voor de aflevering per bank betalen. De betaling moet zichtbaar zijn bijgeschreven op onze bankrekening. Ook kunt u ervoor kiezen om te betalen per mobile PIN. Geef dit a.u.b. vooraf aan als u wordt gebeld door onze planning. Let wel: de meeste banken hanteren een limiet per dag wat u kunt pinnen. Dit limiet dient u dan vooraf bij uw bank zelf aan te passen. Cash betalingen: Dit dient u VOORAF aan ons door te geven! – biljetten van €200,00 en €500,00 worden niet (meer) geaccepteerd omdat wij hierover, per biljet, een bedrag van €5,00 moeten afdragen aan de bank. Indien u toch met deze coupure wenst te betalen dan worden deze kosten aan u doorberekend. Uw cash betalingen worden altijd door ons geregistreerd.
Het klinkt misschien erg streng, maar dit is onze vaste regel waarop wij géén uitzondering (mogen) maken: geen betaling, geen aflevering. - Bij aflevering wordt de orderbon door ons afgetekend. Dit is uw aankoopbewijs / garantie. Houdt deze dus gereed. Op verzoek sturen wij u een factuur per e-mail.
Voor de CBW Voorwaarden klikt u hier!
Hoe belangrijk is en goede nachtrust en wat heeft u daar voor nodig?
Tijdens je slaap herstelt uw lichaam van uw dagelijkse activiteiten. Uw spieren ontspannen en u produceert tijdens uw slaap nieuwe afweerstoffen. Verder is slaap ook heel belangrijk voor de ontwikkeling van uw brein en geheugen, ook zelfs als u volwassen bent. Slapen is daarom net zo belangrijk als voeding en beweging om gezond te blijven. Er is ook een wisselwerking tussen slaap en ander gedrag dat invloed heeft op uw gezondheid zoals voeding, beweging en mentaal welbevinden.
De slaap uitgelegd: Het eerste stadium is de overgang tussen een wakkere en een slaperige toestand, ook wel de ‘doezelfase’ of wel ‘sluimerfase’ genoemd. Tijdens dit stadium bereidt uw lichaam zich voor op het echte in slaap vallen. Uw spieren ontspannen zich en de hartslag gaat omlaag. De ogen draaien langzaam weg en de lichaamstemperatuur daalt. Dit eerste stadium duurt over het algemeen slechts een aantal minuten waarna u ‘echt’ in slaap valt en doorgaat naar stadium twee: de lichte slaap. Tijdens die 2e fase word u nog erg snel wakker van geluiden. Vervolgens vindt de overgang van fase twee naar fase drie plaats. In een aantal minuten daalt de hartslag nog verder, ontspannen de spieren volledig en word je niet meer zomaar wakker van geluiden. De échte diepe slaap komt daarna in fase drie en vier. De ademhaling is diep en regelmatig. Deze diepe slaap wordt ook wel de ‘herstelfase’ genoemd: het lichaam en het brein bouwen nieuwe energie op voor de volgende dag. Ook het brein heeft die totale rust hard nodig om alle opgedane indrukken en informatie te verwerken. De diepe slaap is dé belangrijkste fase uit de slaapcyclus en wanneer u wakker wordt gemaakt uit deze fase voelt u zich vaak compleet gedesoriënteerd.
(Te) weinig of een slechte slaap zorgt ook voor prikkelbaarheid gedurende de dag, somberheid en weinig of geen energie om iets te ondernemen. Daarnaast neemt het probleemoplossend vermogen en de mogelijkheid dingen te onthouden af, wat ervoor zorgt dat u gedurende de dag slechter kunt leren en denken.
Tevens neemt het risico op overgewicht toe: slaapgebrek zorgt voor meer aanmaak van het honger-stimulerende hormoon ghreline, en voor minder aanmaak van het honger-remmende hormoon leptine. Logischerwijs zorgt dat ervoor dat u overdag meer trek krijgt in eten.
Staat uw vraag hier niet bij?
Stuur ons dan een mail.
Heeft u vragen over onze producten? verkoop@oostslaapcomfort.nl
Heeft u vragen over uw webshop bestelling of over onze webshop? webshop@oostslaapcomfort.nl
Wilt u liever telefonisch contact opnemen?
Dat kan ook! U kunt ons bereiken op telefoonnummer 020-6929151
