FAQ

Vind snel een antwoord op uw vraag

Al uw vragen over bestellen, bezorgen, betalen of het retourneren van uw bestelling kunt u hieronder vinden.
Bekijk snel of uw vraag hieronder staat:

Eastborn Boxspring-Blockbuster-Hitech-basis-1280x911

Bezorgen jullie ook? (....in het buitenland)

Wij leveren gratis (m.u.v. afgeprijsde/showroommodellen – matrassen en bedden) binnen heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. U kunt er echter ook voor kiezen om de bestelling af te halen in één van onze OOST Slaapcomfort winkels in Amsterdam Zeeburg of of Amsterdam Buitenveldert (product afhankelijk)

Bestellingen (buitenland) Europa 

Indien u een artikel heeft gezien in onze webshop en wilt dat bestellen, dan kunt u een e-mail sturen naar verkoop@oostslaapcomfort.nl met uw naam / telefoonnummer en adresgegevens. Wij sturen u dan eerst een offerte per e-mail. Als u akkoord bent met deze offerte met eventuele verzendkosten (buitenland) ontvangt u van ons per e-mail een orderbevestiging. Hierin staan onze betalingsvoorwaarden vermeldt en nadat wij de betaling hebben ontvangen sturen wij uw bestelling direct toe.

Orders Europe:

If you have seen an item in our webshop and would like to order it, please send an e-mail to verkoop@oostslaapcomfort.nl with your name/phone number and address details. We will then first send you a quotation by e-mail. If you agree with this quotation and any shipping costs (abroad), we will send you an order confirmation by e-mail. This will state our payment conditions and after we have received your payment we will send your order immediately.

Bestellungen Europa:

Wenn Sie einen Artikel in unserem Webshop gesehen haben und ihn bestellen möchten, senden Sie bitte eine E-Mail an verkoop@oostslaapcomfort.nl mit Ihrem Namen/Telefonnummer und Ihren Adressdaten. Wir werden Ihnen dann zunächst ein Angebot per E-Mail zusenden. Wenn Sie mit diesem Angebot und eventuellen Versandkosten (ins Ausland) einverstanden sind, senden wir Ihnen eine Auftragsbestätigung per E-Mail. Diese enthält unsere Zahlungsbedingungen und nach Zahlungseingang versenden wir Ihre Bestellung umgehend.

Commandes pour l’Europe :

Si vous avez vu un article dans notre boutique(webshop) en ligne et que vous souhaitez le commander, veuillez envoyer un e-mail à verkoop@oostslaapcomfort.nl en indiquant votre nom, votre numéro de téléphone et votre adresse. Nous vous enverrons d’abord un devis par e-mail. Si vous êtes d’accord avec cette offre et les éventuels frais d’expédition (à l’étranger), nous vous enverrons une confirmation de commande par e-mail. Celle-ci mentionnera nos conditions de paiement et, après réception de votre paiement, nous enverrons immédiatement votre commande.

For orders outside Europe (World wide):

Please send us an email and we will respond almost immediately. You will receive a customised quote from us depending on your order and where it should be sent.

 

 

Wie bezorgd mijn bestelling?

Brievenbus- en pakketpost

Kleinere bestellingen worden door PostNL geleverd op dinsdag t/m zaterdag. Aan de hand van een track en trace code kunt u de bestelling volgen.

Grote en zwaardere artikelen

Grote bestellingen zoals bedden, boxsprings, matrassen etc. worden door onze eigen chauffeurs of een gespecialiseerde bezorgservice op afspraak bij u thuisbezorgd (binnen Nederland m.u.v. de Waddeneilanden) op dinsdag t/m vrijdag. Zodra uw bestelling bij ons gereed staat zullen wij telefonisch contact met u opnemen voor het maken van een bezorgafspraak. De bezorgafspraak zal in een dagdeel worden ingepland, maar kan ook, in overleg op een avonddeel worden ingepland. Complete bedden worden voornamelijk in de ochtend en middag dagdelen ingepland.

De dagdelen dat onze chauffeurs bezorgen zijn:

Dinsdag t/m vrijdag

  • 1e route (ochtend – begin middag)    10:00 – 14:00
  • 2e route (middag)                                      14:00 – 18:00
  • Avond* (namiddag en avond)              17:00 – 21:00
  • Eventueel hebben we in overleg de mogelijkheid uw bestelling op*woensdag- en *donderdagavond te leveren tussen 17.00 en 21.00   (een extra service om u overdag te ontlasten en om te voorkomen dat u een paar uur vrij moet nemen of thuis moet blijven)

Bent u niet aanwezig op de afgesproken datum dan zullen wij een nieuwe afspraak maken om de bestelling alsnog te leveren. LET OP: Wij zijn dan wel genoodzaakt om minimaal €75,- voorrijkosten in rekening te brengen (e.e.a. afhankelijk van de afstand)

Let op: u bent zelf verantwoordelijk voor de bereikbaarheid en toegankelijkheid van het afleveradres. Verhuislift e.d. zijn niet inbegrepen bij de prijs. Ook is de afvoer van het oude bed/ matras(sen) niet automatisch bij onze service inbegrepen. Voor recycle- en afvoerkosten wordt een bijdrage gevraagd in overleg met de afdeling planning of vooraf met uw verkoopadviseur.

Twijfelt u of het product door de voordeur of het raam past? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 020-6921935. Dan gaan wij dit voor u uitzoeken.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn pakket bezorgd wordt?

Bent u de eerste keer niet thuis? Dan probeert PostNL het pakket bij de buren af te geven of komen zij de eerstvolgende werkdag bij u terug. Bent u de 2e keer ook niet thuis? Dan leveren zij de bestelling bij de dichtstbijzijnde PostNL locatie bij u in de buurt en ontvangt u hier een bevestiging van in de brievenbus. Grotere en zwaardere producten worden op afspraak bij u thuisbezorgd door onze eigen bezorgdienst of door een ingehuurde bezorgdienst.

Hoeveel bezorgkosten rekenen jullie?

Bestellingen worden gratis bij u thuisbezorgd. Bij grote bestellingen van afgeprijsde producten zoals matrassen, boxprings, bedomrandingen (ledikanten) en bedbodems die door onze bezorgdienst worden geleverd rekenen wij minimaal  €50,- bezorgkosten. De bezorgkosten die wij rekenen voor de showroommodellen zijn afhankelijk van het afleveradres en worden berekend aan de hand van de postcode (het minimum bezorgtarief is € 50,-).

U kan er echter ook voor kiezen om uw bestelling zelf af te halen in een van onze winkels en dan betaalt u natuurlijk geen bezorgkosten!

Wat zijn de levertijden?

De levertijd is afhankelijk van het bestelde product, wanneer u meerdere producten tegelijkertijd heeft besteld dan geldt de langste levertijd. De levertijden worden genoemd bij tabblad ‘bezorginfo’ bij de producten.

Op welke manieren kan ik in de webshop een betaling doen?

In de webwinkel kunt u op verschillende manieren het aankoopbedrag betalen:

  • iDeal (gratis)
    Via iDeal kunt u veilig en snel afrekenen via uw eigen bank. Het bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven.
  • Overmaken naar bankrekeningnummer (gratis) Wilt u liever het bedrag zelf overmaken naar ons bankrekeningnummer dan kan dat ook. U moet dit alleen wel van tevoren aan ons doorgeven. Het aankoopbedrag kunt u overmaken naar NL30 RABO 0160 0420 46 t.n.v. Oost Slaapcomfort onder vermelding van uw naam en ordernummer. Na ontvangst van de betaling zal uw bestelling verstuurd worden.
  • Wilt u liever betalen in de winkel?
    Ook dit is mogelijk! Neem contact op met één van onze winkels en informeer of het product op voorraad ligt. U kunt dan het product komen afhalen in de winkel en daar ook betalen per pin of contant.

Moet ik verzendkosten betalen?

Wij willen u de beste bezorgservice bieden! Bestellingen in onze webshop  worden via PostNL bij u thuisbezorgd, tegen vaste verzendkosten (incl. verpakking) van €6,95. Bij grote bestellingen zoals matrassen en bedbodems (die door onze eigen bezorgdienst worden geleverd) rekenen wij minimaal €75,00 bezorgkosten. De bezorgkosten die wij rekenen voor de showroommodellen zijn afhankelijk van het afleveradres en worden berekend aan de hand van de postcode (het minimum bezorgtarief is € 75,00). U kunt er echter ook voor kiezen om uw bestelling op afspraak af te halen in een van onze winkels OOST Slaapcomfort  in Amsterdam, Buitenveldert of Amstelveen.

Kan ik mijn webshopbestelling nog wijzigen of annuleren?

Wanneer u de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij u om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via: verkoop@oostslaapcomfort.nl  Dan kunnen wij kijken wat de status is van uw bestelling. Wanneer de webshop bestelling al is verstuurd kunnen we de bestelling helaas niet meer wijzigen. U kunt dan wel de bestelling retour sturen volgens de geldende wettelijke voorwaarden en onze regels. Heeft u iets besteld in een van onze winkels? Dan kunt u het product niet zomaar in de desbetreffende winkel omruilen of terugbrengen met uw aankoopbon.  Graag even vooraf overleg via verkoop@oostslaapcomfort.nl of 020-6929251. Bekijk hier de producten die u sowieso niet kunt retourneren.

Hoe gaat de betaling?

Als u bij ons een bestelling plaatst, ongeacht wat het betreft vragen wij een aanbetaling van 25%. E.e.a. volgens de Algemene Voorwaarden van de C.B.W. die u kunt nalezen op onze website onder “contact” service en garantie. Door het doen van de aanbetaling accepteert u  deze  C.B.W. erkende Algemene Voorwaarden voor woonwinkels.

De stappen die wij volgen zijn als volgt:

  1. U plaatst de bestelling in de winkel, betaald 25% aan en ondertekent de orderbon. / U plaatst de bestelling telefonisch of per email (na bijvoorbeeld ontvangst van een offerte). Deze wordt per email aan u bevestigd en u maakt daarna de aanbetaling over van 25% per bank. / U plaats een order via onze webshop, betaald het volledige bedrag via het betaalsysteem Molli en de order wordt, indien voorradig die zelfde dag of de dag erop verstuurd.
  2. Als u een artikel bij ons in de winkel besteld wordt dat speciaal voor u besteld bij de betreffende fabrikant. Er wordt u een gemiddelde levertijd meegedeeld. Mocht u een specifieke levertijd wensen, dan wordt dat na overleg aan u bevestigd. Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen niet zomaar geannuleerd worden. Ook hier gelden de Algemene Voorwaarden van de C.B.W.
  3. Zodra uw bestelling bij ons magazijn door de betreffende fabrikant is aangeleverd, bellen wij u direct voor het maken van een afspraak voor aflevering of dat u het betreffende artikel(en) kunt komen ophalen in en van onze winkels. (alles in goed overleg)
  4. De restantbetaling kunt u voor de aflevering per bank betalen. De betaling moet zichtbaar zijn bijgeschreven op onze bankrekening. Ook kunt u ervoor kiezen om te betalen per mobile PIN. Geef dit a.u.b. vooraf aan als u wordt gebeld door onze planning. Let wel: de meeste banken hanteren een limiet per dag wat u kunt pinnen. Dit limiet dient u dan vooraf bij uw bank zelf aan te passen. Cash betalingen:  Dit dient u VOORAF aan ons door te geven! – biljetten van €200,00 en €500,00 worden niet (meer) geaccepteerd omdat wij hierover, per biljet, een bedrag van €5,00 moeten afdragen aan de bank. Indien u toch met deze coupure wenst te betalen dan worden deze kosten aan u doorberekend. Uw cash betalingen worden altijd door ons geregistreerd.                                                                                                                                                                                            Het klinkt misschien erg streng, maar dit is onze vaste regel waarop wij géén uitzondering (mogen) maken: geen betaling, geen aflevering.  
  5. Bij aflevering wordt de orderbon door ons afgetekend. Dit is uw aankoopbewijs / garantie. Houdt deze dus gereed. Op verzoek sturen wij u een factuur per e-mail.

 

Staat uw vraag hier niet bij?

Stuur ons dan een mail.

Heeft u vragen over onze producten? verkoop@oostslaapcomfort.nl
Heeft u vragen over uw webshop bestelling of over onze webshop? webshop@oostslaapcomfort.nl

Wilt u liever telefonisch contact opnemen?
Dat kan ook! U kunt ons bereiken op telefoonnummer 020-6929151