CBW garantie en Service
GARANTIE:
Kopen bij OOST Slaapcomfort, een C.B.W.-erkende woonwinkel biedt vele voordelen, maar vooral meer zekerheid, waaronder een degelijke garantie, jaren lange ervaring, een eigen technische dienst en serviceafdeling zodat snelle service gegarandeerd is. Winkels die C.B.W.-erkend zijn, hanteren de Algemene Voorwaarden van het C.B.W. die u als consument extra goed beschermen. Hierin zijn alle regels opgenomen die voor u van belang zijn als u bij ons iets koopt. De door ons aangeboden garanties doen niets af aan de wettelijke garantie en fabrieksgarantie waar u als consument recht op hebt. Mocht er onverhoopt toch iets niet goed gegaan zijn, dan kunt u ons altijd bellen of een e-mail sturen. Met de grootste zorg zullen wij proberen om het probleem snel voor u op te lossen. Dat is een belofte en onze kracht.
Als u er onverhoopt met ons niet uitkomen dan kunt u zich in een uiterste geval altijd nog wenden tot de geschillencommissie (www.uitgesprokenzaak.nl) waarbij wij als lid van de C.B.W. zijn aangesloten.
Voor de prijzen die op onze webshop staan, geldt dat wij streven naar een zo zorgvuldig mogelijke weergave van de realiteit en de bedoelde prijzen. Fouten die daarbij ontstaan en herkenbaar zijn als programmeer dan wel typefouten, vormen nooit een aanleiding om een contract dan wel overeenkomst met OOST Slaapcomfort Sinds 1935 te mogen claimen of te veronderstellen.
• Bekijk hier de Algemene voorwaarden CBW
• Bekijk hier de Reglementen van de uitverkoop / outlet
NB. Omruil garantie voor matrassen is (fabrikant-merk) en product gebonden en geldt niet voor showroommodellen.
Wat zijn de garantievoorwaarden?:
• OOST Slaapcomfort Sinds 1935 staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat OOST Slaapcomfort er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
• Een door OOST Slaapcomfort, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de klant op grond van de overeenkomst al heeft.
• Indien het afgeleverde product niet aan de overeenkomst beantwoordt, dient de klant die een natuurlijke persoon is die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, binnen een redelijke termijn doch uiterlijk binnen 2 maanden nadat hij de non-conformiteit heeft ontdekt, OOST Slaapcomfort daarvan in kennis te stellen.
• Indien OOST Slaapcomfort de klacht gegrond acht, worden na overleg met klant de relevante producten hersteld, vervangen of vergoed. De maximale vergoeding is gelijk aan de bij aanschaf door klant betaalde prijs over het product. Over een tussentijdse prijsverhoging(en) zal dus over het verschil in prijs moeten worden bijbetaald.
• OOST Slaapcomfort verstrekt bovenop zijn wettelijke verplichting aan haar klant die natuurlijk persoon is die niet handelt in uitoefening van zijn beroep of bedrijf garantie op de geleverde zaak, voor zover het betreft gebreken waarvan OOST Slaapcomfort niet aannemelijk kan maken dat deze het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend gebruik. Tenzij uitdrukkelijk bij het aanbod naar voren gekomen en schriftelijk of elektronisch anders overeengekomen, wordt de garantie gegeven volgens het volgende systeem:
• tot één jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie respectievelijk vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen volledig voor rekening van OOST Slaapcomfort; Het recht op vergoeding van de vracht- en voorrijkosten wordt na verhuizing binnen en buiten Nederland beperkt tot die kosten die OOST Slaapcomfort kwijt zou zijn geweest als de klant was blijven wonen op het adres waarop de zaak (uw order) is afgeleverd.
• één jaar en tot twee jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie, respectievelijk vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen volledig voor rekening van OOST Slaapcomfort; Het recht op vergoeding van de vracht- en voorrijkosten wordt na verhuizing binnen en buiten Nederland beperkt tot die kosten die OOST Slaapcomfort kwijt zou zijn geweest als de klant was blijven wonen op het adres waarop de zaak is afgeleverd.
• twee jaar en tot drie jaar na factuurdatum: de kosten van reparatie respectievelijk vervanging, met inbegrip van de vracht- en voorrijkosten, komen voor 1/3 gedeelte voor rekening van OOST Slaapcomfort. Het recht op vergoeding van de vracht- en voorrijkosten wordt na verhuizing binnen en buiten Nederland beperkt tot die kosten die OOST Slaapcomfort kwijt zou zijn geweest als de klant was blijven wonen op het adres waarop de zaak is afgeleverd.
• in het 4e en 5e jaar na factuurdatum: de kosten en reparatie, eventueel vervanging, vrachtvervoer en voorrijkosten komen voor 1/2 gedeelte voor rekening van Ondernemer. Klant betaalt in dit jaar minimaal €90,00 voorrijkosten bij bezoek van een servicemonteur. (afhankelijk van de afstand – nader te bepalen met onze serviceafdeling / e.e.a. in goed overleg samen met de klant)
• in het 6e jaar na factuurdatum: kosten en reparatie, eventueel vervanging, vrachtvervoer en voorrijkosten komen geheel voor rekening van klant. Klant betaalt in dit jaar minimaal €90,00 voorrijkosten bij bezoek van een servicemonteur. (afhankelijk van de afstand – nader te bepalen met onze serviceafdeling / e.e.a. in goed overleg samen met de klant)
NB. Het recht op vervanging komt de klant niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen/repareren. De garantie is niet overdraagbaar bij verkoop van het bestelde, dus uitsluitend aan diegene die als klant staat vermeld in ons systeem. Het tonen van de aankoopbon/factuur is echt noodzakelijk als u gebruikt wilt maken van de garantie volgens de CBW voorwaarden of de fabrieksgarantie.
Nogmaals: het recht op vergoeding van de vracht- en voorrijkosten wordt dus na verhuizing binnen en buiten Nederland beperkt tot die kosten die OOST Slaapcomfort kwijt zou zijn geweest als de klant was blijven wonen op het zelfde adres waarop de zaak is afgeleverd.
• De datum van indiening van de klacht door de afnemer en de datum waarop het is afgeleverd door OOST Slaapcomfort is beslissend voor de toepassing van het bovengenoemde.
• Indien door de fabrikant van de zaken een verdergaande product garantie wordt gegeven aan OOST Slaapcomfort, geldt deze garantie ook voor de klant.
• Garantiebepalingen zijn slechts van kracht bij het met de bestemming (adres) corresponderend gebruik van de geleverde zaken of van het uitgevoerde werk.
• Klant is verplicht zich als een goed afnemer te gedragen, waaronder bijvoorbeeld wordt verstaan dat de zaak goed en afdoende wordt onderhouden, goed wordt geventileerd, op de juiste manier wordt gebruikt, beschermd te worden met als voorbeeld een molton, en oordeelkundig wordt behandeld. Bij het zelf verhuizen / monteren van het bed, en eventueel verhuizen naar een andere kamer of locatie kan het zijn dat het bed niet goed (vakkundig) wordt herplaatst waardoor er problemen zouden kunnen optreden. In dat specifieke geval worden er altijd voorrijkosten berekend, en eventuele arbeidstijd, ongeacht de tijd tussen de afleverdatum en de tijd dat u het bed in gebruik heeft.
• Afwijkingen aan het geleverde betreffende kleur, slijtvastheid, structuur en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens geldende, gebruikelijke normen, dan wel handelsgebruik, maar ook invloed van zonlicht, transpiratievocht, vocht door een gebrekkige ventilatie, kunnen het recht op garantie en/of schadevergoeding beperken of zelfs doen uitsluiten.
OOST “Excellent” Service:
Bij OOST Slaapcomfort werken wij al meer dan 88 jaar aan de beste oplossingen voor een goede nachtrust. Kiezen voor OOST Slaapcomfort betekend dus kiezen voor maatwerk, vakwerk, goede, door ons geselecteerde merken en een het juiste (persoonlijk) advies en een excellente servicedienst, volledig in eigen beheer. Onze slogan is dan ook: “U slaapt nu eenmaal beter met een goed advies” en dat merkt u (straks). Met een bed van OOST Slaapcomfort wordt u iedere dag weer uitgerust wakker en begint u uw dag vol nieuwe energie, Elke dag weer, voor vele jaren. Uw nachtrust is onze passie! Vele, vele tevreden klanten gingen u al voor in die 88 jaar dat wij bestaan.
OOST Snelle levering:
Omdat wij alles qua magazijn (ontvangst goederen), controle en aflevering in eigen beheer hebben kunnen wij direct uitleveren als uw bestelling door ons is ontvangen. Onze vakmensen komen altijd op afspraak naar u toe en zorgen ervoor dat uw bestelling (zoals vooraf besproken) keurig en zeer vakkundig wordt geplaatst in uw slaapkamer.
OOST Nazorg (aftersales):
De OOST service stop niet op het moment dat uw bestelling thuis is afgeleverd. Heeft u op een later moment (technische)vragen over uw bestelling? Neem dan gerust contact op met onze service (aftersales) afdeling.
Onder onze aftersale servicedienst behoren o.a. informatievoorziening, technische hulpverlening, instructie of advies over de aankoop van andere producten of diensten.
Neem dan contact met ons op: 020-6929151 of per e-mail met service@oostslaapcomfort.nl